Annons:
Etiketthundtillbehör
Läst 2312 ggr
Nervöst Skall
8/12/15, 10:02 PM

Koppel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad använder du för koppel? Vilket är ditt favorit koppel? Viket är bäst/bekvämast/osv?

Mitt favorit koppel är helt klart Hurttas platta koppel (se bilden). Det är otroligt bekvämt i handen, slitstarkt, lagom mjukt och lätt att trycka ner i fickan, plus bra reflexer. För mig är det ett perfekt koppel! Har detta koppel åt Pin men tyvärr så är haken för stor för Sansa.

Sansa har istället ett koppel från Rukka (se bilden). Är väldigt nöjd med det också :) Har flexi på henne ibland också då hon trivs bättre i det.

I allmänhet så föredrar jag platta koppel framför runda, det känns helt enkelt bättre i handen för mig^^

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Annons:
Hogwarts
8/12/15, 10:05 PM
#1

Har ett svart tygkoppel med tassavtryck på som jag köpte på grizzly zoo, sen har jag ett flexi också men använder det bara vid snabba kissrundor.

thea_thea
8/12/15, 10:09 PM
#2

Hurttas runda koppel! Det sista kopplet på bilden sett från vänster (det svart/rosa). Älskar det!

Har j*vligt många koppel, kan ta en bild senare!

meilin
8/12/15, 10:49 PM
#3

Ett runt med reflexer, superbekvämt! Kommer inte ihåg vart det är köpt eller vilket märke det är, men önskar jag hade flera!

Cahira
8/13/15, 2:33 AM
#4

Jag bor på sånt sätt att hundarna kan vara lösa. Ja utom pekingesen, han har en petco hundsele och ett flexi.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
8/13/15, 8:21 AM
#5

Jag gilla läderkoppel men svårt att hitta som är så sköna att hålla i. Rundsydda där är bäst :) Men vet nog egentligen inte vad jag föredrar, skiljer sig mycket från koppel till koppel tycker jag :)

Annars har jag en långlina på 5 meter.Dock inte skön att hålla i men inget val, inte hittat någon skön.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thea_thea
8/13/15, 8:46 AM
#6

😕Bilden kom inte med, här är den. Inte min bild.

*Bild borttagen. Länka istället. Endast använda egna bilder eller tillståndsbilder //medarbetare *

Annons:
[Majbot]
8/17/15, 11:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Repkoppel är en ny favorit, både mjuka att hålla i och snygga c:

Nervöst Skall
8/18/15, 12:46 AM
#8

#7 sicken stilig en! :D Själv har jag lyckats tappa Rukka kopplet i skogen nånstans… tredje kopplet på en månad som jag lyckats bli av med :/

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

molam
8/18/15, 12:55 AM
#9

Vi har 2 koppel från Biltema va? Funkar bra på våra skräp jag känner att jag får bättre grepp i drag träning etc också, Gammelhanen har ett läder koppel (Det kopplet som alla våra "Alfa" hundar har haft och har funnits med i familjen i 25 år eller nått xD det håller fortfarande) Gammel tiken har ett mörkblått valpkoppel, för han hon är lite speciell, är kopplet eller haken "För tungt" så strejkar hon xDDD så går hon inte ett steg min dumma lilla söta hund x3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Kaninernasbästa
8/18/15, 12:57 AM
#10

Har ett läderkoppel som hon använder nu. Annars gillar jag ett platt randigt, svart röd svart, som jag tycker om väldigt mycket, har ingen bild :/ en gång hade hon världens bästa koppel. Lagomt långt (tror 2 m) bra grepp, dock tuggade hon sönder det direkt…

sasha_setter
8/18/15, 10:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

Till min stora Sasha(på min profilbild) har jag antingen ett vanligt läderkoppel eller ett egengjort tvinnat repkoppel. Till Zally min lilla Kromfohrländer har jag valpkoppel än så länge :)

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

LyQa
8/23/15, 8:58 PM
#12

Smala läderkoppel och, mitt nya favorit, repkoppel från #5! c:

[Nalle-]
8/26/15, 11:48 AM
#13

Jag använder helst läderkoppel :)

Annons:
[Tilde]
8/26/15, 2:05 PM
#14

Jag har också Hurttas platta koppel, fast med en elastisk del i slutet. 🙂

Fenix_Chicci
8/27/15, 12:24 AM
#15

Ett vanligt svart platt tygkoppel

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

ChristineF
9/8/15, 10:00 PM
#16

Rundsydda läderkoppel med minihake från jokke (tror de heter petit), perfekt vavvastorlek och sköna att hålla i. :-) Har ett bra runt i tyg med reflex från animail med, kan nog bli ett till sånt nu när jag har två och det blir mörkare ute.

Ravynsfair
9/9/15, 11:17 PM
#17

Använder DETTA, hade ingen bild i datorn så ni får nöja er med länk.
SUPERGREPP i alla väder, reflexer, skönt att hålla i och perfekt att man kan variera längden 🙂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Forest]
9/18/15, 9:29 AM
#18

läderkoppel inte för smala för hatar koppeltrassel och det blir det lättare med smala koppel. Har olika koppel men trivs bäst att hålla i läderkoppel :)

Upp till toppen
Annons: