Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 2716 ggr
Cahira
2015-08-13 23:23

Cahiras hundar i Minnesota

Gör en ny bildtråd för mina fem hundar då jag beslutade att kliva av som medis men kommer stanna på sajten. Jag har alltså fem hundar, och vårt liv i Minnesota på en bondgård är lite annorlunda motför svenssonlivet. :)

Digger, border collie/collie 13 år.

Andy, pekingese 11 år. 

Ixxi, dvärgschnauzer 11 år. 

Apache, border collie/corgi 3 år. 

Frodo, chinese crested 1 år. 

Digger bodde här när jag flyttade hit och förlorade ögat i en olycka. Andy var Mikes sons hund som flyttade hit april 2015 och har bott i bur hela sitt liv och jobbar nu på att bygga aktiva muskler och hålla igång med smärtstillande och tillskott så han är mindre stel av artrosen. Han köptes på en djuraffär så är en puppymillhund men har öppna fina näsborrar och springer utan ansträngd andning. De sa han var nånstans mellan 10 och 12 år gammal så jag gissar på 11. De vet inte när hans födelsedag är så jag får fira honom i april tillsammans med Digger då det var bästa gissningen jag kunde ge eftersom han var 12 v när de köpte honom "på sommaren". 

Ixxi var min första hund och flyttade med mig från Sverige. Hon älskar kuddar och är väldigt fin i kanten och har mycket spunk kvar för sin ålder. Apache är en rescue som blev misshandlad och vi jobbar mycket på hans rädslor och självförtroende och han är enda hunden jag jobbar med. Skulle tävla med honom men pga psyket blir det inte så. Frodo köpte jag för att Ixxi växte upp med min kompis chinese cresteds och hon tror hon är en och jag lovade mig själv att ha en innan Ixxi dör och jag ville ha en medans hon är "ung nog" att lära valpen goda beteenden men också ha glädje av valpen och de busar nästan varje dag. Frodo är en nedklippt puff utan underull. Försöker spara ut hans päls ibland, typ vintertid, men han rullar sig alltid i massa kobajs så pony cut passar honom bra. Just nu är han nedrakad efter han fick kardborrar som tovade ihop hela cresten men den odlar vi ut igen. 

Apache har en sjöhästdrake på höften, Ixxi är som ni ser skägglös (pga återkommande fukteksem) och Digger är enögd av en olycka och Andys tunga sticker ut konstant av ett underbett. Ett riktigt udda litet gäng med sina quirks men ett riktigt härligt gäng och jag kommer dela med mig om deras bravader i denna tråd. Kommer visa fler bilder sedan också. Ville bara få upp en ny presentation med den nya tråden. :) Kommer nog snabbt presentera lite mer vad vi har på gården också vid senare tillfälle så ni får se hur vi bor. 

Alla går lösa 100% utom Andy som går kopplad, han har för mycket bulldogghjärna. Han kom lös en gång och försökte slåss med hästarna och blev sparkad. Inget blev brutet men han var duktig öm i flera dagar. En annan gång han rymde så rymde han till grannen och vi fick leta honom 2 timmar, så det är strikt koppel och sele på honom som gäller. 

Men nog pladdrat för denna gång, denna presentation får duga för denna gång. Jag avslutar med denna bild som visar lite hur vacker naturen är här och hur hundarnas frihet ser ut på våra promenader. Jag älskar att bo här. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
lollynonna
2015-08-13 23:33
#1

Tass :D vad bra liv hundarna verkar ha.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Tjeja
2015-08-13 23:37
#2

Tass! Vill följa! :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Whippet
2015-08-13 23:52
#3

Följer!

I'm out Vilar huvudet i handen

Cahira
2015-08-14 01:51
#4

Inkallning med Frodo, behöver bara huka mig utan ett ord så kommer han. Han är så duktig. ❤️ (Gör Apache också, båda är riktiga mammagrisar)

Är så imponerad eftersom chinese crested är ju inte direkt kända för att vara duktiga lösa med sitt urhundshuvud och att han bara är ett år, snart två. Riktigt stolt över honom. :)

Jag tvingades klippa ned Frodos päls för ett tag sedan för att han var full av kardborrar och det var så tovat att det hade inte varit snällt mot varken honom eller min rygg att försöka reda ut så jag fick raka ned honom och väntar nu på att cresten ska växa ut igen, så såhär ser han ut nu. Han fick följa med i bilen och morrade på hundarna som var utanför. 😛 Han syns inte så bra i videon så tänkte kan lika gärna lägga in bild också. :) Bilden i huvudinlägget är från i höstas förra året då han såg lite mer rastypisk ut än han gör nu. Hatade att klippa ned honom och längtar så efter den långa fina cresten igen! 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Mysisa
2015-08-14 12:23
#5

Han blir snygg snart igen huvudsaken är ju att han slipper må dåligt av den toviga pälsen :)

minavitas.wix.com/kennel

Tessan01
2015-08-16 13:36
#6

Tass! Ska bli kul att följa dig och vovvarna :)

Annons:
Cahira
2015-08-18 08:22
#7

Jadå hans päls växer som ogräs som tur är. :)

#6 Tack :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tjeja
2015-08-18 22:14
#8

Sån dutti crest! 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: