Aktivering

Aktiviteter?

2015-09-21 00:45 #0 av: Tilde

Vill hitta på någon ny aktivitet med Simba, så kom gärna med förslag! :)

Tänker inte springa/jogga/cykla med honom då ingen av oss gillar det. Har funderat på agility, men det passar inte honom som individ. Han är en snart 11-årig tibetansk spaniel och är därför mycket "egen". Gör lite som han själv behagar och det tar en extra stund innan han lyssnar ibland då rasen ofta är i sin egna lilla värld. 

Han är ganska duktig på tricks. Lär sig supersnabbt då han är väldigt smart. Så jag funderar på att jobba vidare med det... Glad

Vad brukar ni göra med era sällskapshundar?

♥ Tilde

Anmäl
2015-09-21 08:19 #1 av: Fridaaaa

Dogparkour?

Jag kör dogparkour, trix, godisletande tex :)

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-09-21 14:56 #2 av: Tilde

I så fall blir det pensionärsparkour Gapskrattar Men det vore kanske kul att testa. Få honom att hoppa upp på olika saker, osv. Ska nog testa nästa gång vi är i skogen om det är något han tycker är kul. Glad

♥ Tilde

Anmäl
2015-09-21 15:21 #3 av: Fridaaaa

#2 ja parkour är för alla egentligen :)

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2015-09-27 20:21 #4 av: JonnaCecilia

Parkour funkar väl alltid, det kan ju göras hur enkelt eller svårt som helst :) Tex hoppa upp på lagom höga stenar, balansera på nedfallna trädstammar... Nedfallna träd funkar också bra för godissök!
Annars kanske freestyle eller HTM vore nåt för er? :)

Min moster kör HTM med sina hundar, tränar både tricks och följsamhet :) Här är hon med en av sina hundar på SM för några år sedan!

https://m.youtube.com/watch?v=2vSZDw8_Q2c

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.