Annons:
Etikettpresentationer
Läst 1300 ggr
Susie59
11/16/15, 1:35 PM

Griffoner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla hund vänner 😊 Ville berätta lite om mig. Har i hela mitt liv alltid haft ett gäng hundar och katter och så är det nu också. Har sex griffoner, tre petit brabancon er, två griffon bruxellois och en griffon belge. Är sedan drygt 20 år uppfödare av griffoner. Tror inte det knappast finns någon ras jag inte tycker om. Från början var det stora raser sen blev de mindre och mindre. 😊

Annons:
Fridaaaa
11/17/15, 9:01 AM
#1

Hej! :)

Jag vet inte, men rasen den är väl inte jättevanlig än i Sverige? Tycker jag ser inte så många :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Susie59
11/17/15, 10:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Den inte jättevanlig speciellt inte de korthåriga. Tror att det har blivit några fler uppfödning sedan jag började för ca 20 år sedan. Förr var det nästan bara äldre som köpte dem men nu har även familjer med barn upptäckt dem. Vilket jag tycker verkligen är jätteroligt då det är en ras som verkligen älskar alla människor 😀 Här är en bild på mor och dotter båda är petit brabancon er, alltså korthåriga.

Klickertok
12/31/15, 10:54 AM
#3

Älskar brabanconer! Det finns just nu 2 stycken på hunddagiset jag jobbar på, förut fanns det tre. Den tredje som slutade var oerhört fin i kroppen och andningen var i stort sett perfekt. De andra två är också underbara men tyvärr är de överviktiga, den ena ganska kraftigt, och det märks även på deras andning :(

Upp till toppen
Annons: