Annons:
Etikettbildtrådar
Läst 1554 ggr
Anna-Helga
2015-07-31 09:45

Presentation av mig och våra hundar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är en aktiv barnfamilj som bor i ett hus med inhägnad trädgård vid Mälaren i Västerås. Våra hundar är en stor del av vår vardag och de är med på det vi gör. Då vi har barn i olika åldrar finns det alltid något som hundarna kan hänga med på och vara delaktiga i! Annars finns det alltid någon som kan gosa under en filt i soffan! Våra stora barn läser djurvård på gymnasiet och hjälper till med hundarna på olika sätt i träning och tävling.

Vår första kull valpar hade vi i Oktober 2012. 1 April 2013 godkändes namnet Metalhead för vår kennel. Det namnet har vi valt dels därför att vi tycker om heavymetalmusik, men framförallt för att det står för att vi strävar efter att våra hundar ska vara mentalt stabila.

Det har alltid funnits hund i vårt hem och det är så vi vill ha det! Vår förhoppning är att våra valpar ska kunna ge den glädje till andra som våra hundar ger oss varje dag!

Hemma hos oss bor idag 4 tikar och en femte är på väg från Ryssland. Chihuahua är så små så det måste man ha många! 😃 Sedan har vi tre hanhundar utplacerade hos fantastiska fodervärdar för att minska stressen för både tikar och hanhundar vid löp. Jag tänkte presentera våra hundar här i tråden!

Annons:
Anna-Helga
2015-07-31 09:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sally är en liten dam som väger strax under två kilo. Hon kom till oss vid 8 månaders ålder då hon omhändertagits av Länsstyrelsen efter vanvård och misshandel. Hon är rehabiliterad och världens gosigaste och mysigaste lilla hund! ❤️

Anna-Helga
2015-07-31 09:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Inez är vår andra omplacering, även hon en helt underbar personlighet! Älskar agility och att bli kliad på magen! ❤️

Anna-Helga
2015-07-31 09:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

L:en eller Metalhead Lady Luck är född här hos oss, det är Inez dotter! En väldigt glad och snäll tik som hänger med på det mesta! Det är min ena dotters hund.

Anna-Helga
2015-07-31 09:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sofi, eller Uslada Dalvos Sharm, har vi importerat från Ryssland. En liten tik med stor personlighet. Söt som en sockerbit! ❤️ Sofi är min andra dotters hund.

Anna-Helga
2015-07-31 09:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bertil är Sallys son och bor hos fodervärd där han lever med barn, kaniner och katter och blir bortskämd till tusen! ❤️

Anna-Helga
2015-07-31 09:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Oscar är far till L:en och Bertil, en glad och snäll hund som är med på allt! Bor hos en fodervärd med en hundkompis. De är på sjön på somrarna och i stallet varje dag!

Annons:
Anna-Helga
2015-07-31 09:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Lilla Ludde är en hanhund vi köpt in tillsammans med fodervärd och han bor även han i en barnfamilj. Liten men tuff! ❤️

Cahira
2015-07-31 17:31
#8

Härligt gäng!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

monstermash
2015-08-03 12:28
#9

Vilka sötnosar!

Fridaaaa
2015-08-03 13:17
#10

Vilka fina hundar du har! ❤️

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anna-Helga
2015-08-04 10:58
#11

Tack! 💜

LinaK
2015-08-05 15:24
#12

Kul att läsa om dina fina vovvar och dig 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Anna-Helga
2015-08-05 15:27
#13
Annons:
panini
2015-08-05 15:50
#14

Naw vilka småttingar! 😍 Min egen Vavva på 6mån väger 4.2kg, en stor pojke är han 😉

Nervöst Skall
2015-08-06 11:51
#15

Älskar meningen bakom kennel namnet!

Vovvarna är så fina <3

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Anna-Helga
2015-08-06 13:37
#16

#15 På chihuahuaspecialen förra helgen sa domaren om vår egenuppfödda juniortik: Oh I so much want to give her Excellent for her temperament, but I don't like her looks… Så kan det vara, men jag tar det ändå som något positivt! Hon utvecklas ännu och kommer säkert växa i sig. Men jag är så glad över att hon är så trygg och stabil, det är värt alla excellent som finns! 😀

Nervöst Skall
2015-08-06 13:55
#17

#16 det tycket jag nästan du ska vara nöjdare med än excellent! :D sen kan hon ju gå bättre hos en annan domare också, det kan verkligen göra stor skillnad. Jag har ställt mina officiellt en gång och då tyckte domarn att Pin va för stor och Sansa för liten, så typiskt xD

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Upp till toppen
Annons: