Annons:
Etikettsällskapshundar-ifokus
Läst 771 ggr
Fridaaaa
2015-08-05 15:50

Presentation av mig och hundarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj!

Frida heter jag och är Medarbetare på sidan. Många känner
säkert igen mig sedan tidigare 🙂

Är en 24 årig tjej/brud eller vad man nu vill kalla det 😉 som bor ute på landet tillsammans med sambo och djur. Vi har tre hundar, sex kaniner, två marsvin och två katter. Djur är som ni märker ett stort intresse hos mig! Och har alltid varit under hela min uppväxt. Andra intressen är även fotografering, vara i skog och mark och lite annat smått och gott.

Bloggar också, hundarna har en egen blogg:
Hundbabbel

Roxy
Roxy är en papillon/chines crested powder pufftik född 16 september 2013. Haft henne sedan hon var 8 veckor gammal! Min svärmor som fött upp henne så jag träffade henne nästan dagligen från det jag bestämd mig för att: henne ska jag ha! Hon är mattes lilla prinsessa ❤️
Hon älskar att vara ute och promenera, bada ute om vädret tillåter. Barn är bland det roligaste som finns tycker Roxy. Mysa med matte och husse på kvällen och morgonen är också riktigt poppis 🤗 Hon sover helst i sängen med oss. (skulle aldrig ha hundar i sängen haha). Leksaker av olika saker = superskoj!
Hon är en busig och framåt hund. Ett riktigt yrväder :D
Lätt att ha med sig och älskar att följa med på äventyr. Ångrar verkligen inte en sekund att jag valde just henne, kändes rätt från första stund ❤️

**Happy
**Happy är en chinese crested, nakenhetsgrad 5. Svärmor som fött upp. Hon är född 19 april 2014. Halvsyster med Roxy 🙂 Hon kom hit 28 december 2014. Svärmor hade fått tillbaka henne från dem som hade henne och hon frågade om vi kunde ha henne och ja jag sa ja. Och sedan har hon blivit kvar. Hon har utvecklats så mycket sedan hon kom hit. Man kunde inte klippa klorna på henne för då nafsade/bet hon och sprattlade massor. Samma med rakningen. Men nu får det superbra. Hon har blivit mycket mer framåt. Hon var inte helt rumsren,
hon är inte 100% ännu men 98 % ialla fall skulle jag säga. 
Hon är en riktig fryslort och älskar att sova under mitt tjocka täcke och gärna på/under värmefilten också. Vintertid gäller det att ha mycket/varma kläder på ;) Hon är lite "fina damen". Fortfarande försiktig och lite osäker men går bara framåt hela tiden! Vilken är jätteroligt att se 🙂

Lillan
Lillan är visserligen inte i sällskapshundarkategorin men presenterar henne ändå. Hon är en sankt bernhard född 17 november 2007. Vi tog över henne när hon var runt 6-8 månader minns inte exakt. Stor nallebjörn! Men osäker på främmande. Men här ute på landet gör det inget, stöter inte på så många. 
Hon älskar att vara uppe i skogen och är lite "mamma" till småhundarna 🙂
Nu när hon är gammal gör vi inte så mycket, njuter mest av livet med promenader, lite godissök och ja allmänt lever livet!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Anna-Helga
2015-08-05 16:57
#1

😎❤️

Cahira
2015-08-06 00:55
#2

❤️👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: