Annons:
Etikettallmänt
Läst 804 ggr
JonnaCecilia
2015-08-07 22:36

Allsafe säkerhetssele

Hej!

Jag har en liten bolognesetik på 4 månader vid namn Alizza (Lizza).

Innan jag fått henne hade jag egentligen ingen koll på hur liten hon faktiskt skulle vara eftersom jag är van vid större hundar. Köpte en allsafe bilsele strl S, som kan användas som promenadsele också, men den är ju mil för stor för henne. Någon här som har hund i den storleken och allsafe som kan berätta om hon kommer växa i den, eller borde jag försöka sälja den (kan inte skicka i retur nu längre)?

Alizza på soffryggen

Tack på förhand!

Annons:
Nervöst Skall
2015-08-08 02:04
#1

4 månader är ju inte så gammalt så hon har ju endel att växa fortfarande. Har inge direkt koll på varken bolognese eller allsafes selar dock. Du kan ju alltid ha kvar den ett tag till för att se hur hon växer och sen köpa/byta den senare. Förhoppningsvis kan nån annan ge ett bättre svar^^ Hon är jättesöt för övrigt! Ser så sällan den rasen :D

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

JonnaCecilia
2015-08-08 13:01
#2

Tack och tack! :) Visst är hon en liten sötnos ;) Jo, visst ska hon växa mer, får väl ha is i magen! :) Vill gärna ha allsafe eftersom den dels är den enda krocktestade och dels verkar väldigt bra i övrigt, går att ha som promenadsele, lätt att fästa i alla bilar osv. Tyvärr är S minsta storleken så kommer få hitta en helt annan sort om inte denna funkar, och jag är inte så pigg på det. Har inte bil så sele är mycket smidigare än bur. Den plastburen vi använder nu känns väldigt osäker :/

TjockaBerta
2015-08-16 17:44
#3

Jag har en dvärgpudel som väger 6 kg som har allsafe S. Det fungerar på honom.

>>>Malum domesticum<<<

JonnaCecilia
2015-08-16 20:04
#4

Tack! Skönt att höra, den var ju inte superbillig ;) Har köpt en trixiesele i xs att ha så länge. Buren blir alltför klumpig att ta med hela tiden, och den känns inte säker.

Upp till toppen
Annons: