Annons:
Etikettaktivering
Läst 1858 ggr
Nervöst Skall
8/17/15, 11:36 PM

Cykla med hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Cyklar ni med era hundar? Om ja, har ni någon gång fått negativa kommentarer om det? Jag cyklar med båda mina papilloner. Tyvärr så har jag fått lite negativa kommentarer om att jag gör fel som cyklar med så små hundar. Jag kan inte alls förstå varför inte mina små hundar kan följa med på en cykeltur, de är ju i grunden hundar, djur som är byggda för att springa. Självklart ccklar jag inte lika fort med mina små som folk med större hundar gör, jag rättar mig såklart efter deras hastighet. Mina hundar älskar att springa bredvid cykeln och jag vet att dom mår bra av det, så jag ignorerar de negativa kommentarer som jag ibland får.

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

Annons:
[Majbot]
8/17/15, 11:52 PM
#1

Sålänge en cyklar försiktigt med dem(håller dem i trav) och på mjukare underlag(grus) så är det ju inga problem :)

Kaninernasbästa
8/18/15, 12:49 AM
#2

Jag cyklar ibland med min sköthund. jag har inte fått negativa kommentarer. Hon är en gordonsetter. jag älskar att göra det men hon lyssnar typ inte och en gång stack hon med mig på cykeln och hon är inte direkt lätt att stoppa så.. Men vi har en liten runda som det är en bra cykelrunda och där har hon aldrig stuckit med mig :) oftast går det bra men ibland lyssnar hon bara inte..:/

molam
8/18/15, 12:49 AM
#3

Cykla har vi gjort ja! hundarna älskar det! aldrig fått nå negativa kommentarer om det, dock så är det ju stora hundar jag cyklar med nästa steg blir en sån här:

http://www.xxl.se/cykel/cyklar/sparkcykel/solifer-26-20-stor-sparkcykel/p/1097528_1_style

Vi har testat en gång, och hunden känner sig säkrare och lugnare med den! ^^ och man kan justera farten lite bättre :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Mysisa
8/18/15, 1:05 AM
#4

Cyklade mycket med min dvärg pincher jag hade förut. Fick enbart positiv respons. Nu har jag ingen cykel annars hade småttingarna fått följa med på cykelturer. Nu kör vi med inlines istället men de är inte alls lika kul.

minavitas.wix.com/kennel

Fridaaaa
8/18/15, 7:52 AM
#5

Jag har cyklat lite smått med Roxy men inte blivit något i sommar, får försöka komma igång igen och se om det går med Happy. Hon är ju mer rädd och försiktig av sig.  Men aldrig fått höra negativt kring det

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: