Annons:
Etikettaktivering
Läst 1115 ggr
[Tilde]
9/21/15, 12:45 AM

Aktiviteter?

Vill hitta på någon ny aktivitet med Simba, så kom gärna med förslag! :)

Tänker inte springa/jogga/cykla med honom då ingen av oss gillar det. Har funderat på agility, men det passar inte honom som individ. Han är en snart 11-årig tibetansk spaniel och är därför mycket "egen". Gör lite som han själv behagar och det tar en extra stund innan han lyssnar ibland då rasen ofta är i sin egna lilla värld. 

Han är ganska duktig på tricks. Lär sig supersnabbt då han är väldigt smart. Så jag funderar på att jobba vidare med det… 🙂

Vad brukar ni göra med era sällskapshundar?

Annons:
Fridaaaa
9/21/15, 8:19 AM
#1

Dogparkour? Jag kör dogparkour, trix, godisletande tex :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
9/21/15, 2:56 PM
#2

I så fall blir det pensionärsparkour 😂 Men det vore kanske kul att testa. Få honom att hoppa upp på olika saker, osv. Ska nog testa nästa gång vi är i skogen om det är något han tycker är kul. 🙂

Fridaaaa
9/21/15, 3:21 PM
#3

#2 ja parkour är för alla egentligen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JonnaCecilia
9/27/15, 8:21 PM
#4

Parkour funkar väl alltid, det kan ju göras hur enkelt eller svårt som helst :) Tex hoppa upp på lagom höga stenar, balansera på nedfallna trädstammar… Nedfallna träd funkar också bra för godissök! Annars kanske freestyle eller HTM vore nåt för er? :) Min moster kör HTM med sina hundar, tränar både tricks och följsamhet :) Här är hon med en av sina hundar på SM för några år sedan! https://m.youtube.com/watch?v=2vSZDw8_Q2c

Upp till toppen
Annons: