Annons:
Etikettallmänt
Läst 986 ggr
Fridaaaa
2015-09-30 19:30

Så frustrerad blir man :(

Är en äldre man som har en liten hund (något havanes eller liknande), liten och tjock i alla fall, där jag går förbi ibland. Nu är det 3-4 gången hunden kommer utspringandes när vi går förbi. Första gången var mannen ute och försökte ropa på hunden, då kunde jag mota bort den med benet, kunde jag de andra gångerna med men idag tänkte jag "jag ignorerar och koncetrerar mig bara på Roxy". Hon är inte bråkig med andra hundar heller osv, och när vi började gå så ignorerade hon med hunden mer och mer där bak. Sagt och gjort. Hunden skuttade efter (orkade inte komma ikapp) och hängde med en liten bit på grusvägen, mannen kom ut och ropade och ropade men hunden lyssnade inte. Till slut kom han med bilen efter och jag hörde hur hunden skrek, förmodligen skickade han in den i nackskinnet in i bilen och hörde hur arg han var. Jag hann inte prata med honom förrän han kört iväg.

Inte konstigt att hunden inte lyssnar och tyckte synd om den. Ohälsosamt tjock med :( Hoppas jag får chans att tala med mannen när vi går förbi och han är ute.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
jossan...
2015-09-30 19:35
#1

förstod inte riktigt, är du frustrerad på hunden eller mannen?

Gud vad bra jag stavar…

Fridaaaa
2015-09-30 19:40
#2

#1 Mannen såklart. Är ju inte hundens fel. Mannens nonchalans och hantering av hunden :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossan...
2015-09-30 22:45
#3

Ok! det är väl inte helt självklart med tanke på att jag inte tyckte att det framgick direkt. Dock så kanske det skulle ha varit konstigt annars.

Gud vad bra jag stavar…

Fridaaaa
2015-09-30 22:48
#4

#3 Jag personligen tycker att det framgår tydligen men är ju så med text, man uppfattar text olika :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

jossan...
2015-09-30 22:52
#5

Ja, precis

Gud vad bra jag stavar…

[Tilde]
2015-10-01 15:42
#6

Om hunden är väldigt överviktig går det väl att anmäla? Det är ju djurplågeri. :/ Hanteringen finns det nog inget bra bevis för tyvärr.

Annons:
Fridaaaa
2015-10-01 15:46
#7

#6 Svårt att se hur pass överviktig under pälsen. Men överviktig är den.
Ja det är nog svårt att bevisa med, om de försöker få ner den eller vad som, så tja :/ Ska försöka prata med honom nästa gång jag träffar han.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: