Annons:
Etiketthundtillbehör
Läst 1245 ggr
JonnaCecilia
2015-10-03 20:00

Växande hund - storlek på täcke?

Hej! Jag tänkte köpa ett täcke till min lilla bolognesetik att ha i vinter, har hittat ett som verkar bra; regntåligt, lite fodrat och med reflexer http://www.haromi.se/hundtacke2in1-p-1856.html?cPath=44_108 Nu är bara frågan vad jag ska köpa för storlek? Alizza är 6 månader gammal och är 30 cm lång över ryggen. Så jag kan alltså antingen köpa ett täcke i stl 30 och riskera att det är alldeles för litet i mitten av vintern/våren, eller köpa ett som är stl 35 och hoppas att hon växer i det men riskera att det är alldeles för stort? Hur skulle ni gjort? Jag är i valet och kvalet, växer hon ur det kan jag ju i och för sig köpa ett nytt och sälja det gamla istället för att riskera att hon har ett alldeles för stort?

Annons:
JonnaCecilia
2015-10-03 20:17
#1

Eller kanske ska köpa ett Hurtta… Läste en recension om att detta inte funkade mot vatten. Kanske ska ta ett som är helt vattentät istället för bara vattenavvisande. Missade det… :/

missjohannas
2015-11-12 08:52
#2

Vi har en golden som jag köpt ett för stort regntäcke till eftersom hon växer så tänkte jag att hon växer i det.

JonnaCecilia
2015-11-12 13:34
#3

Ja, jag tänkte också så, men det känns som stor skillnad på hur en golden växer och hur en liten bichon växer ;) min ska ju inte bli så stor. Å andra sidan lär inte din vovve behöva regntäcke som vuxen, den har tillräckligt med varm päls :) min lab/goldenmix jag hade när jag växte upp vägrade regntäcke! Hon var jättesur och skämdes när vi tvingade henne att ha ett lite värmande täcke när hon blev gammal och stel och frös lättare. Innan dess så hade hon inget som helst behov! :) Jag gjorde till slut sä att jag köpte ett i stl 35 på rusta, så får jag köpa ett bättre när hon är färdigväxt, om hon behöver. Än så länge har hon inte behövt använda täcket, det är ju en väldigt mild höst!

Upp till toppen
Annons: