Annons:
Etikettaktivering
Läst 793 ggr
Fridaaaa
2015-10-21 16:29

Göra i helgen?

Vad har ni för planer i helgen med hundarna?
Behöver inspiration vad vi kan hitta på :) Får besök söndag men fredag och lördag :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
JonnaCecilia
2015-10-21 23:51
#1

Har absolut inget planerat med min vovvsing i helgen, dels har hon börjat hosta idag, har bokat tid hos veternären till nästa vecka, och dels fick mina marsvin sellnick (marsvinskabh för de här som inte vet även om TS gör ;)) så nu blir det att behandla dem samt sanera bur och "passa på" att bygga klart min nya bur… Så Alizza får ta det lugnt. Aktivitetsträning och passivitetsträning och bara småpromenader. Aktivitetsträningen kommer bli lite tricks, tex slicka sig runt munnen, och rulla runt (hon vill INTE lägga sig på rygg, har kommit till lite på sidan bara), samt jobba in vardagslydnad och de tricks hon kan (sitt, ligg, vacker tass, andra tassen, snurra runt, andra hållet…) och fotgående med fokus på att lära sig svängar och kommandon höger/vänster. I tiominutersintervaller under hela helgen är detta alltså. Förra helgen var vi på promenad med mamma och hennes hund i en närliggande skogsdunge, tränade mycket inkallning och återkoppling samt koppelgående, höger vänster, över vägen… Träna koppelgående är såå annorlunda i rullstol, speciellt när nån annan kör! På söndagen tog mamma, styvpappa och två av mina systrar samt mammas eurasier, med Alizza till ett stort naturreservat där de gick över fors, upp på bergskulle, gjorde balansövningar på stenar och nedfallna träd och godissök på nedfallna träd med mer grenar på. Köpte lite agilityhinder på rusta så dem tränar vi på ibland när jag har ork att föra. Köpte också aktivitetsspel på zoozoos rea så de eller kong med blandad torrt och blött godis/foder gör vi när jag är mindre rörlig.

Marieangelica
2015-12-02 07:02
#2

Jag ska fortsätta med skvallerträningen. Tränar på det till vardags också  men blir lite längre pass med mer struktur på helgerna. Sedan har vi några trix som jag ska lära in så ska lägga upp någon slags plan för dem och börja träna.  Annars blir det långpromenader i skogen och mys hemma. :)

Upp till toppen
Annons: