Annons:
Etikettallmänt
Läst 978 ggr
alexiayassine
2018-01-31 19:37

Hund

Hej! Jag ska köpa en hund i sommar och jag letar efter en ras som skulle passa mig bra. Jag söker en hund som älskar att vara nära/gosa och även tycker om att följa med på saker. Jag vill ha en hund som inte kräver jätte mycket motion, pälsvård är jag intresserad av så det är ingen fara. Jag är 18 år snart och har aldrig haft en egen hund men är väldigt van vid hundar då jag ofta ställer upp som hundvakt mm… De raser jag är mest intresserad av i nuläget är papillon, chihuahua, Volpino italiano, toy pudeln samt kleinspitz/mittelspitz. Jag har även funderat lite på cocker spaniel.. Har ni något bra tips på en hund som ger en massa kärlek? Jag vill ha hem hunden i juni/juli så ifall ni har någon kull planerad då kan ni gärna höra av er:)

Annons:
parsley
2018-01-31 19:58
#1

Testa gärna att fråga på Hundar.iFokus också. Den sajten är aktivare än den här. 

Volpinon verkar vara ganska ovanlig, så det kanske inte är så lätt att få tag på en sådan valp.  Jag har en kleinspitz och det är en trevlig hund, men den kräver en del aktivering och jag tror att mittelspitzen är ännu lite mer energisk än kleinspitzen.

lbnbra
2018-09-12 18:22
#2

Jag föreslår Cavalier King Charles Spaniel. Har själv en sådan och snällare och mer tillgiven hund kan man inte få. Den kräver inte mycket men den är extremt sällskaplig och därför ska man inte lämna en sån hund ensam lång stund. Lycka till

[Forest]
2018-09-19 09:20
#3

Jag skulle inte rek Cavalier  till ts pga det är en mycket sjuk ras.

Jag vill ställa frågor till dig ts. 

Vad har du tänkt göra med hunden?

Hur kommer hundens dagar se ut? Vad ska du göra mer än promenader? 

Pälsvård är det något som du är intresserad av?

Upp till toppen
Annons: