Presentationer
Själv kallas jag Kiva och jag har en femårig Labbe som heter Bismo. Vi kämpar både två med att hantera stress och han är den första hunden jag uppfostrat. Min "första" första hund var en jack russell terrier som hette Tyson.
Jag har så länge jag kunnat minnas haft ett superintresse av hundar som nog började med pappa. Vi hade aldrig hundar under min uppväxt eftersom han var svårt sjuk i cancer. Men mitt intresse fortsatte efter han gick bort och idag har jag min Labbe.
Bismo är en väldigt speciell hund. Han är typiskt labbeglad fast gånger x10. Man får vara beredd på många pussar och mycket lek när man umgås med honom. Trots att han är väldigt orädd hund i grunden så är han en väldigt känslig hund och påverkas extremt mycket av negativa upplevelser, vilket tyvärr lett till utfallsproblematik efter han blev attackerad av en annan hund som valp.
- Redigerat 2022-09-28 06:11 av [Tismon]
Jag har det udda namnet Mette.
Gift, 2 barn. Driver hunddagis och omplaceringshem för kanin.
Är svårt kronisk sjuk.
Min hund sigge är 75% BC och 25% Aussie på 3 år.
Rätt o slätt en borderskit.
Han fick sin epilepsi diagnos när han var 1 år.
Min första vallhund och den bästa hunden jag haft.
Han är mer mänsklig än en normal hund.
Går alltid lös och jag litar på honom mer än mina barn.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
- Redigerat 2022-09-28 06:04 av flocken
#3: Vad söt Roxy är, välkommen!
Min vovve är Maya, som är min foderhund. Hon är en renrasig amstaff på 10 år. Fast hon beter sig mer som om hon vore 10 månader! Hon kom till mig nästan som av en slump för tre år sen. Hon förgyller min vardag nåt så otroligt. Men även har hon lärt mig att trots att jag älskar henne mer än allt, så är jag ingen hundmänniska. Naturligtvis får hon långpromenader och bus och kel. Men efter henne blir det ingen till hund helt enkelt.
Just nu håller jag dessutom på att dö eftersom hon förgiftat luften med en rejäl fis…
Jag är heltidssjukskriven så har gott om tid till Maya.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#5: Vilken bedårande vovve 😍 har nog inte sett en gladare hund än Maya. Välkommen 🐶🐾
Det är alltid de tysta fisarna som luktar värst 😅
#6: Hon är verkligen helt perfekt för mig. Är min första egna hund (jaja, jag är fodervärd, men de lägger sig inte i) och då passar hon perfekt. Kan kommandon, vet att man inte får jaga vilt, eller hoppa på folk.
Den bilden kanske var söt, vänta ska du få se en fuling.

#7: Awww titta på dendär tungan!!! Jag får lust att bara typ krama henne när jag ser den bilden, hennes nos alltså 😍😍😍😍
Hon låter verkligen som en dröm. Hundar är så underbara och jag älskar alla hundar med hela mitt hjärta 💜
- Redigerat 2022-09-30 15:42 av [Tismon]
#8: Hon är det bästa jag vet. Hon tvingar även ut mig flera gånger om dagen. Min depression gjorde tidigare att det lätt kunde gå 1-2 veckor utan att jag satte en fot utanför dörren. Det går ju inte nu. Det största vi har gemensamt är hur mycket vi hatar kylan när vintern kommer. xD

Här har vi mig då, och hundvaktshunden Holger.
Jag har alltid velat haft hund, vi var nära på att skaffa. Men det gick tyvärr inte eftersom att någon i familjen blev allergisk. Alltid haft intresse för djur.
Jag har varit hundvakt sedan runt 1,5år sedan åt denne herre.
Holger är 13år gammal. Riktigt stor personlighet som tycker att allt ska ske på hans vis. Han är 75% tibetansk terrier. och 25% chihuahua. Skäller inte någonsin, Han har aldrig gjort det heller.. Han låter som en gris istället för att jämna ut det 😅 när han ser hundar. Han har en del ljud för sig.
Han känns perfekt att få vara med när jag är hundvakt, hade inte kunnat bli bättre. :)
- Redigerat 2022-09-30 16:26 av [Lilium]
#10: Blir så glad över att höra det. Ibland går det ju inte att skaffa djur i familjen av olika skäl, som t:ex allergi, eller att man reser ofta. Så är ju helt underbart att du ändå får chansen att ha en hund, även om det inte är dygnet runt.
#11 <3 känner samma.
Holger är så fin med sin långa päls 🥰
#13 ja det håller jag med om.. Men det är ett rent h´lvete att reda ut när man gått en promenad på hösten, tovor, lera och smuts 😅
#15 Haha, förstår det!
#10: Synd att du inte har Mira kvar!😁
Minns när vi pratade i telefon och du började svära o jämra dig.
Det var tydligen Mira som åt hamstermat.🤪
#17 ja, hon älskade det.. 🤪.. saknar lill tjejen, men det funkade ju inte…