Hundkompisar i Siljegropen.
Jag och äldsta dottern (Molam) brukar vara på ett ställe som heter Siljegropen nån mil utanför stan.
Det är hundträffar där varje Lördag mellan 11 och 12.
Ibland har vi besök av representanter från Brukshundsklubbarna eller någon uppfödare i närheten som säljer godis, foder eller andra hundtillbehör. Vi har även loppisar helt i hundens tecken😊
Molam är våran "kloklippare" så hon har kloklippning var tredje vecka på träffen.
Vi brukar sällan ta med alla hundarna samtidigt. Det är väl mest småttingarna vi har med oss, men var tredje vecka (när Molam klipper klor) har vi bara med oss storpojkarna, som ju också är lite till åren. Då får småttingarna stanna hemma med husse.
Här tänkte jag vi skulle lägga upp lite bilder från våra träffar i Siljegropen. Både molam och jag knäpper kort på träffarna.
Måste bara säga att jag inte har kol på vad alla hundar heter. Det är bara nån enstaka som man kommer ihåg nbamnet på 😊
- Redigerat 2023-07-08 17:40 av Draken
Speedy.
Gamle grånos 13 år fyllda
Ozzy 6 år
- Redigerat 2023-07-09 14:08 av molam
Överlycklig Welsh.
Xerox 6 år
Småtjejerna.
Dessa två ägs av dem som håller i träffen.
Ozzy hittade en Pomeranianvalp på fem månader som han tyckte jättemycket om. Han hette också Ozzy 😉
En jätteglad blandiskille.
Han är tydligen en blandning av Dalmantin chihuahua och en till ras.
Konstig blandning, men han var jättetrevlig 😉 Han har tydligen ärvt Chihuahuans glädjerusningar 😝🙈
- Redigerat 2023-07-08 17:49 av Draken
Göran 🥰 Han blev jättekär i min Ozzy 😉
Chi/Shitzu/powder puff
- Redigerat 2023-07-08 17:52 av Draken