Sällskapshundar iFokus

Sällskapshundar

Etikettlekar
Läst 145 ggr
[Tismon]
0

PUM's hund

En lek!

PUM står för personen under mig. I denna tråden pratar vi om varandras hundar. Man säger ett påstående, personen som svarar får antingen säga falskt eller sant beroende på om påståendet passar in på ens hund. Sedan får man säga ett nytt påstående.

Exempel:

Person 1: PUMs hund gillar promenader
Person 2: Sant. PUMs hund gör roliga ljud när de äter
Person 3: Falskt. PUMs hund är en duktig vovve!

Osv osv.

Har du ingen hund kan du använda en hund som du är hundvakt åt, en hund du känner, eller liknande.

Jag börjar: PUMs hund ogillar promenader i regnet?

• Redigerat 2022-10-02 22:20 av [Tismon]
[Lilium]
0

Sant, ser han att det regnar vänder han 😅.

PUMs hund gillar att simma?

[Tismon]
0

Delvis sant. Han gillar simma men hatar att bli blöt 😂

PUMs hund är ett riktigt matvrak

[Lilium]
0

Sant, låter som en galning när maten kommer fram 😅

PUMs hund gillar att gå på långa promenader?

[Tismon]
0

Sant. PUMs hund skäller mycket

Calcifer
0

Falskt. Maya skäller i princip ALDRIG. Om jag inte ger kommando för "skall". Har hört henne skälla spontant kanske 2-3 gånger på tre år.

PUM har en hund som inte tycker om snö.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Tismon]
0

Falskt.

Bismo gillar snö mer än vatten, han brukar rulla sig i det.

PUMs hund sover i soffan?

Calcifer
0

Äger ingen soffa, så falskt, gissar jag. Men i sängen sover hon. xD

PUM har en hund som inte bryr sig om det är dåligt väder ute.

[Tismon]
0

Sant. Enda vädret han ogillar är hagel eftersom det gör ont.

PUMs hund är duktig på inkall

Calcifer
0

Både sant och falskt. Hon kan vara fantastisk på det men andra gånger slår hon dövörat till och hör inte ett ord man säger.

PUM har haft sin hund sedan den var valp

Pilspets
0

Inte min,men kännt honom sen han var valp.

PUM har en hund som älskar att båda i havet/sjö.

Calcifer
0

Sant, men jag har aldrig personligen sett henne bada i havet. Dock badar vi i älven tillsammans varje sommar. Hon gallskriker om jag binder henne vid ett träd och hoppar i utan henne. Alltså verkligen skriker som om hon får stryk för hon blir så olycklig. Lagom pinsamt, så man får ju ha med henne i vattnet om man inte vill bli anklagad för djurplågeri av folk som hör hennes illvrål. 😬

PUM har inte den ras de först hade tänkt skaffa

[Tismon]
0

Halvt sant halvt falsk…?

Jag skulle ha en blandras på golden och Labbe men det blev bara en Labbe.

PUMs hund gillar banan

Calcifer
0

Ingen aning faktiskt. Jag själv hatar banan så har aldrig köpt några och provat. Och har inte direkt tyckt det varit viktigt att fråga hennes ägare om det. xD

PUMs hund har råkat få i sig choklad någon gång

[Tismon]
0

Falskt. Kanske om jag råkat tappa en smula på golvet men inget mer.

PUMs hund får för sig roliga saker ibland. (Berätta gärna vad)

Calcifer
1

Så sant, ibland undrar jag om hon är riktigt frisk. En sak som hon gör är att om jag av någon anledning typ sagt åt henne att lägga sig i korgen - istället för att få ligga i sängen med mig. Och jag lägger mig till rätta för att försöka sova, så kommer hon ALLTID efter kanske 20 minuter och försöker smyyyyyyyga upp i sängen och tror nog på fullaste allvar att man inte märker att en 20kgs hund helt plötsligt trängs. xD

Sen väcker hon mig gärna genom att slicka mig i öronen. Och några få gånger när hon försökt pussa mig och jag inte varit beredd har hon lyckats få in tungan i min mun uschhhhhhhhh. Lite väl närgånget för mig. Och på vintern kan det ta 45 minuter att gå en promenad som brukar ta 20 minuter. Varför? Jo för att var 30:e meter eller så lägger hon sig på rygg och gnuggar sig fram och tillbaka med hela kroppen så hon kanar flera meter… Tar ett tag att gå då. 🙄

Kan dessutom rata färskt vatten inne ibland och väljer att dricka ur vattenpölar när vi går ut istället…

PUM har ibland blivit riktigt arg på sin hund (då menar jag inte som i att man GÖR nåt mot hunden eller skriker på den eller nåt, utan att den kanske bara råkat göra nåt som gör en upprörd)

[Tismon]
0

Sant, jag tror vi alla ibland blivit ilskna på våra djur. Det är bara mänskligt 🙂

(Söta Maya med sina finurligheter hehe)

PUMs hund är ensamhund

[Lilium]
0

Sant.
PUMs hund är valp?

Calcifer
0

Falskt, hon är en 10-årig tant!

PUM hade svårt att välja namn till sin hund

[Tismon]
0

Falskt. Jag har nästan alltid namn redo till djur jag skaffar. Oftast väljer jag bara mellan två namn och i min hunds fall var det Bismo och Beemo.

PUMs hund kommer bra överens med andra hundar

Calcifer
0

Sant. Tyvärr pga hennes ras är det få som vill prova. De flesta drar undan sina hundar trots att jag ser dem låta sina hundar hälsa på alla andra. Ute i stugan en gång hade jag Maya lös och trodde inte några grannar var där = det är okej. Sen såg jag henne inte och ropade efter henne och så hör jag granngubben (använder ordet i kär bemärkelse, han är en härlig typ!) ropa "hörru, hon är här vetja, hon leker med har glömt namnet på hunden". Sen stod jag och pratade med honom i typ en timme medan hundarna lekte lösa på tomten helt tokiga. Synd att inte fler struntar i hennes ras och åtminstone ger henne eller mig en chans.

PUMs hund skäms sådär synligt om den koms på med att göra nåt den inte får

[Tismon]
0

Falskt

PUM valde hund efter ras

Calcifer
0

Falskt. Hade aldrig trott att jag skulle bo med en amstaff. Jag älskar henne såklart, men det var hunden, situationen, ägaren, och den grejen som blev anledningen till att just hon flyttade hit.

PUM vill skaffa fler hundar i framtiden av samma ras pga nuvarande hund

Magrat
0

Sant, Eller ja, vi har två olika raser hemma för tillfället, Italiensk vinthund och Långhårig Collie (tidigare även Borzoi). Iggys vill jag ha mängder av, det får gärna trilla in en Borzoi till, men Collie har jag min första och enda just nu.

PUM Är uppvuxen med hund, men har själv valt annan typ av hund

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Calcifer
0

Falskt. Allergi i familjen, detta är min första hund. Haft erfarenhet av hund och haft styvfamiljer med hund. Men aldrig i min egna familj där jag spenderade mestadels av tiden.

PUM har haft en hemsk upplevelse där någon annan person eller hund varit på dennes hund på ett aggressivt sätt

[Tismon]
0

Sant. Som ett resultat är min hund hemskt reaktiv mot hundar utomhus.

PUMs hund har lyckats rymma någon gång

Calcifer
0

Nä falskt får jag nog säga. Nog har jag råkat tappat kopplet någon gång men då har hon alltid stannat för det är inte för att hon slitit men för att jag hållit det konstigt eller är klumpig. Och någon gång har jag släppt henne lös (på en säker plats såklart) och så får hon lera i öronen när jag kallar in istället för att komma… Men inte hos mig, iaf, regelrätt rymt.

PUMs hund sover alltid i sängen

[Tismon]
0

Falskt. På sommaren när det är varmt vill vovve inte sova hos oss i sängen, då sover han på golvet av egen vilja. Ibland vill han sova i sin egna säng. Men på vintern sover han oftast i sängen 🙂

PUM har 1000 smeknamn till sin vovve