Hoppa på kommando, snurra framför/ snurra sidan, ost ( sitta fint med fram tassarna i luften), backa, runt stolpen(.Gå framför mig o runda stolpen.
Sigge är inte så tränad på tricks.
Utan mer tränad på att kunna gå lös överallt.
Stannar vid vägar, säger till när det kommer motorfordon .
Har koll på min diabetes. Har koll på flocken.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Min kan:
Snurra runt, ställa sig upp, vacker tass, sitta fint (tassarna i vädret och rumpan i marken), backa, skälla på kommando, gnälla på kommando, "blyg hund" (lägger sig ned och lägger båda tassarna över ansiktet) och spela död.
Sen självklart sitt, ligg, stanna, och "lämna" (låt något vara ifred)
- Redigerat 2022-10-05 12:07 av [Tismon]
"Hopp" som är att hon hoppar och snurrar på platsen där hon befinner sig - dock färdas hon ju en bit av farten.
"Ekorre" som är sitta fint.
"Ligg och rulla" säger sig självt.
"Tassar" är när hon sitter ekorre och sen sätter sina tassar på ens hand.
"Skall" säger också sig självt.
Och så sitt, riktigt (som är ligg, men säger man bara ligg så lägger hon sig och rullar haha, om man inte säger gå och lägg dig för det tar hon som gå till din plats där det pekas och ligg ner), stanna (fungerar inte alltid) och nej eller lägg av förstår hon. Lägg av är när jag äter och hon vägrar sluta stirra. Jag bor litet så kan inte förvisa henne till ett annat rum medan jag äter. Även om jag säger åt henne att gå och lägga sig kan jag ibland bara känna men sluuuuta stirra på mig som om du svälter och inte ätit på fyra år. Då säger jag lägg av och hon vänder bort huvudet, suckar, och så är det över.
Sen tonlägen känner hon av även om det inte räknas som tricks, haha. Men hon reagerar olika på ett sluta som är sagt i lek eller när hon börjar pussa mig i ansiktet och trampa mig på håret och jag skrattar när jag säger det eller om jag säger det för att hon gör något hon inte får göra.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Hundvakts hunden har jag lärt några av dessa.
Sitt, dansa (som är att han typ ställer sig på två ben och typ snurrar ett halft varv), ligg, spela död (ligg på sidan), vacker tass och rulla runt.
Sen kan han ju stanna och kom. 😁