Reflex på långhårig hund
Ni med hund med lite mer päls. Vad använder ni för reflexer?
Reflexväst sitter inte bra på sigge. De bara snurrar runt.
Just nu använder vi led halsband med ljus. Fungerar jättebra. Men han behöver något mer.
Han vägrar allt som liknar täcke.. Blir för varm.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har köpt refexhängen och satt fast på halsband, sele och koppel, och sen en led lampa 😊
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#1: vi använder inte sele eller koppel 🙈
Googla lite o hittade detta [https://jamihundsport.se/sv/produkter/tillbehor/reflex-bil-cykel/reflexsele-boett.html]
Får verkligen inte igång länken .
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
- Redigerat 2022-10-07 06:53 av flocken
#2: Jag jobbade i djurbutik för ett par år sedan och då var den typen av reflexsele populär till pälsade och fluffiga hundar. Boett har (eller hade då iaf) bra kvalité på sina grejor.
// Harley
Denna kanske?
#5: vi har led halsband i olika färger
…………………………………..
#4: ja det ser bra ut. Kanske värt att beställa
…………………………………..
Hoppas selen funkar bra!
Om jag förstår det rätt så kopplar du inte honom och han går lös så selen är mest för att synas i mörkret. Men skulle du börja koppla honom någon gång rekommenderar jag en Y sele eftersom den är mer ergonomisk för kroppen. Kan också vara bra att veta för andra som läser detta 😊 👍
#8: vi har en hurrta sele om vi ska iväg där det är mycket folk.
Men oftast har han bara halsband med sin id- bricka där det står att han har epilepsi.
Koppel är typ kanin Koppel. Vet inte hur många Koppel han bitit sönder. Kanske ska köra på balsnöre…
…………………………………..
#9: Eller kedjor 🤔
Nej skämt åsido såklart! Men är det alla slags koppel som tuggas igenom eller bara tunnare?
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#11:
Jag tänker typ något sådant?
https://www.haromi.se/koppel-lader-kedja-p-1499%7B2%7D277.html
Då kan hunden inte nå själva kopplet, oftast.
Edit: klargör att det är en hake och inget stryp som är kedjan. Haken fästes i halsband eller sele 🙂
- Redigerat 2022-10-07 23:24 av [Tismon]
Reflex beställt. Blev en annan modell.
Skulle aldrig sätta på sigge koppel om det inte var kris. Eller om situationen kräver det.
Inte ens vår hundvakt kan visa att de har koppel med sig.
Precis som att han säger " varför har du det där med dig? Litar du inte på mig"
Så blir att gömma.
Oftast kör vi bara på ett enkelt retriverkoppel. Han är tränad sen valp att gå lös.
…………………………………..
#13: Hoppas reflexet sitter bra på honom!
Ah okej, det var mer ett förslag om han biter på koppel. Kedja är ju lite svårare att bita sönder
- Redigerat 2022-11-04 12:45 av [Tismon]