Hur ofta badar ni er hund?
Ja hur ofta tvättar ni er hund med schampo?
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Minst 2 gr i månaden. Under den lerigaste tiden varje vecka.
Blir han skitig börjar han klia sig. O då måste han i badet.
Sen tycker jag inte om att ha en långhårig hund som inte ser välvårdad ut
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Det blir minst två gånger om året, men oftast 4-6 gånger. Jag hade gärna badat honom lite oftare, men det är ett sånt projekt att orken inte alltid räcker till.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Alldeles för sällan. När vi skaffade badkar och den gamla duschen togs bort har det varit omöjligt att få honom in i badkaret 😅
#3: Everest hoppar i självmant och väntar ivrigt på att jag ska fylla det med vatten så han kan krafsa och plaska runt i det, även om som han inte ska bada. 😅
#4: Vilken duktig vovve du har! Vad för ras/blandras är det? 😍🥰
#5: Han är blandning mellan Golden Retriever och Border Collie! 😀
Han älskar att leka och plaska i badkaret, men så fort jag slår på duschen för att börja blöta ner pälsen ordentligt inför schamponering, då är det inte roligt länge och han vill därifrån. 😂
#6: Ahh, förstås! 😂 Så typiskt haha. Funkar det att ta badvattnet med svamp/borste och blöta ned honom?
#7: Det funkar absolut, men det funkar också att duscha honom med duschslangen också. Han står så snällt och genomlider det om jag ber honom stå kvar och vara stilla. Han är så himla snäll och go och vill bara vara till lags. 🥰
Sigge går in i duschen själv. Räcker med att peka.
O kommer vi hem o han har badat i något gyttjedike går han själv in i duschen utan att jag säger något.
…………………………………..
#9: Vad duktig han är! 😍
Everest hoppar in självmant ibland när han vill leka i badkaret. Annars räcker det med att jag säger "badet" så hoppar han i. Allt är skoj och kul, tills duschslangen åker igång och han inser att hela han ska duschas och schamponeras in. 😂
Vilka duktiga vovvar ni båda har 🥰🥰🥰
Skulle jag lyckas få in Bismo i badkaret (not gonna happen) så rymmer han. Enda gången jag kan tvätta honom med tvål är hos mamma för hon har en dusch
Vid behov. Kan variera lite.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Teffex blev inte badad med schampo på över 7 år. Jag badade honom några gånger när han var yngre men det förstörde hans päls. Den kändes hemsk och det tog evigheter innan den blev normal och började skydda mot vatten igen, så jag slutade. Jag kunde inte ens bada honom i enbart varmt/ljummet vatten utan att påverka pälsen negativt. Den blev torr och otrevlig.
Så han tog ett snabbt dopp i en sjö eller i älven 1-2 gånger varje sommar och det räckte finfint tills han började bli gammal. Även om han gick i lera ute så ramlade smutsen av innan vi kom hem. Så länge jag skippade att bada honom hemma så höll sig pälsen ren och fin på egen hand.
Dom sista 1-2 åren var han tyvärr tvungen att badas inomhus med schampo med några månaders mellanrum, annars började han lukta.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Typ 1-4 gånger per vinter, beror på vad som behövs. På sommaren så badar vi ihop i älven. Men vill inte bada henne för ofta heller. Då hon har kort, kort päls och inte direkt behöver det. Dock brukar det alltid bli någon få gång under vintern.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"